Garantier og avtalevilkår for handel på www.servicecompaniet.no
SALGSBETINGELSER
Generelt
Disse salgsbetingelsene gjelder for alt salg av varer og tjenester (produkter) fra www.servicecompaniet.no til forbrukere.
Salgsbetingelsene utgjør sammen med din bestilling, bekreftet gjennom en ordrebekreftelse, det samlede avtalegrunnlaget for kjøpet.
Salgsbetingelsene og annen informasjon på www.servicecompaniet.no er bare tilgjengelig på norsk..
Alt. 1: For å kunne handle på www.servicecompaniet.no må du ha fylt 18 år.
Alt. 2: Er du under 18 år kan du bare handle på postoppkrav eller betale ved levering. Du kan også få en myndig,
for eksempel en foresatt, til å foreta handelen for deg.Vi leverer kun til Norge. Forbrukerkjøp er blant annet regulert i forbrukerkjøpsloven,
angrerettloven, markedsføringsloven, personopplysningsloven, e-handelsloven og kredittkjøpsloven. Følg lenkene til disse lovene hvis du
vil ha mer informasjon om dine rettigheter og plikter ved kjøp. Der det i disse salgsbetingelsene stilles krav til skriftlighet, er dette oppfylt
ved bruk av e-post, tekstmelding til mobiltelefon (SMS), brev, telefaks e.l.
1. Parter
Selger er: ServiceCompaniet AS, Postboks 60 Kalbakken, 0901 Oslo registrert i Brønnøysund-registeret (www.brreg.no) med org.nr.: 886 393 482 ,
telefon: 23 89 72 66, telefaks: 22 68 54 00, e-post: info@servicecompaniet.no, og blir i det følgende benevnt "vi" eller "oss".
Kjøper er: den person som er oppgitt som kjøper i bestillingen, og blir i det følgende benevnt "du", "deg", "din" eller "ditt".
2. Gjennomføring av kjøp i Nettbutikken
For at du skal føle deg trygg på hvordan man bestiller/handler i vår nettbutikk, har vi beskrevet kjøpsprosessen som består av følgende punkter:
* Orientering
* Valg av produkter
* Handlekurven
* Valg av forsendelses- og betalingsmåte
* Eventuell registrering
* Kontroll av bestillingen
* Bekreftelse av bestillingen
* Mottak av ordrebekreftelse
3. Bestillings- og avtaleprosess
Din bestilling er bindende når bestillingen er registrert på vår server (datamaskin). Vi er samtidig bundet av din bestilling hvis denne ikke avviker
fra det som er tilbudt av oss i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte. Du har likevel rett til å gå fra kjøpet i henhold til lov om angrerett.
Når vi mottar din bestilling, vil vi bekrefte ordren og automatisk sende en ordrebekreftelse til deg. Les nøye gjennom ordrebekreftelsen når du mottar den,
og undersøk om ordebekreftelsen er i overensstemmelse med bestillingen. Unntak kan forekomme, se pkt. 4.
4. Opplysninger gitt i nettbutikken
Vi tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/ trykkfeil i tekst, priser
og bilder kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk.
Videre forbeholder vi oss retten til å kansellere din bestilling eller del av denne, dersom produktet er utsolgt. Ved utsolgtsituasjoner vil du få melding om dette.
5. Priser
Alle priser er inkludert merverdiavgift og eventuelt miljøgebyr. Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før bestilling og inkludere alle utgifter forbundet
med kjøpet som utgifter til porto, frakt, emballasje m.m.
6. Betaling
Kjøpesummen kan etter ditt eget valg gjøres opp gjennom postoppkrav eller kredittkort, Visa eller Mastercard. Ved bruk av kort vil kjøpesummen
bli reservert på kortet ved bestilling. Hvis reservasjon ikke kan foretas, forbeholder vi oss retten til å kansellere bestillingen. Du vil motta informasjon
om slik eventuell kansellering. Kortet blir belastet når ordren er klar for utsendelse.
Uavhentede og ikke-betalte pakker vil bli belastet et gebyr på kr 150, for å dekke våre utlegg.
Ved manglende betaling vil kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso. Dette gjelder bare kunder over 18 år.
Ved delleveranser belastes kun delleveransen.
7. Levering og forsinkelse
Levering av produktene skjer på den måte angitt på ordrebekreftelsen. Vi har risikoen for produktene inntil de overtas av deg, det vil si når du har fått produktene i din besittelse.
Dersom leveringen av produktene blir forsinket, vil vi gi deg informasjon så fort vi har kunnskap om det, sammen med informasjon om og eventuelt
når levering kan skje, eller om produktet(ene) er utsolgt. Avhengig av produktenes art og forsinkelsens lengde kan du etter omstendighetene holde
kjøpesummen tilbake, kreve levering, eller heve avtalen.
8. Undersøkelse av produktene
Etter at du har mottatt produktene, bør du, så snart du har anledning til det, undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen,
om produktene er blitt skadet under transporten, eller om produktene ellers har feil eller mangler.
9. Dine rettigheter ved feil og mangler (Reklamasjon)
Dersom produktene har feil eller mangler kan du etter omstendighetene kreve retting av feilen, omlevering, prisavslag, erstatning eller at kjøpet heves.
Feilen må foreligge når du får produktene i din besittelse. Feil du oppdager innen seks måneder etter at du fikk produktene, skal imidlertid normalt
regnes som feil som har oppstått før du fikk produktene. Melding om feil og mangler ved produktene kan overbringes oss muntlig eller skriftlig.
Dette må skje innen rimelig tid etter at du oppdaget feilen eller mangelen. Du har likevel alltid minst to måneders reklamasjonsfrist. Vi anbefaler av
bevishensyn at reklamasjonen sendes oss skriftlig. Retten til å reklamere gjelder i to år etter at du overtok produktet, eller fem år dersom produktet
er ment å vare vesentlig mer enn to år. Retten til reklamasjon kommer i tillegg til angreretten etter pkt. 11.
10. Garanti
Våre garantier innebærer ingen begrensninger i reklamasjonsfristen for varer etter forbrukerkjøpsloven. Reklamasjonsfristen er to år etter at du overtok
varen, eller fem år dersom varen er ment å vare vesentlig mer enn to år. Se for øvrig pkt. 9.
11. Angrerett
Angrerettloven gir deg rett til å angre ditt kjøp. Angreretten gjelder for varer og for enkelte tjenester (se unntak i siste avsnitt).
Angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottar leveransen gir oss melding om dette (angrefrist).
Dersom du ikke har mottatt angrerettskjema enten i ordrebekreftelsen eller ved levering av produktene, utvides denne fristen til tre måneder.
For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende, må produktet være levert oss i tilnærmet samme mengde og stand som du mottok den.
All produkter skal leveres tilbake til oss innen rimelig tid. Eventuell returforsendelse må betales av deg. Vi har risikoen for transporten tilbake til oss.
Vi er forpliktet til å betale tilbake til deg det du har betalt inkludert porto for forsendelsen til deg, oppkravsgebyr, etc. Tilbakebetaling skal finne sted innen
fjorten dager etter at vi mottar produktet fra deg eller henteseddel eller produktet er stilt til rådighet for oss. Produktet sendes tilbake til oss, om mulig i originalemballasje,
sammen med angrerettskjema. Nærmere opplysninger om hvordan du benytter deg av angreretten, fremgår av
angrerettskjemaet.
12. Personopplysninger
Vi behandler i utgangspunktet bare personopplysninger du oppgir til oss, og som er nødvendige for at vi skal kunne gjennomføre våre forpliktelser overfor deg. .
Vi forbeholder oss retten til å be om personnummer for å kunne kontrollere fødselsdato for å kontrollere om våre kunder er under 18 år.
Dine personopplysninger blir bare utlevert til andre når:
* du har samtykket i utleveringen, eller
* når det er nødvendig for at vi skal få gjennomført avtalen med deg, eller
* i lovbestemte tilfelle.
Dersom du har spørsmål om personopplysninger knyttet til deg, eller ønsker å gjøre bruk av dine rettigheter til retting, sperring, sletting, etc.
etter personopplysningsloven, kan du kontakte oss via e-post info@servicecompaniet.no
13. Salgspant
Vi har salgspant i de leverte produkter inntil kjøpesummen inkludert renter og omkostninger er betalt i sin helhet.
14. Tvister
Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan du bringe saken inn for Forbrukerrådet i nærheten av der du bor.
Alle tvister skal løses etter norsk rett. Bringes saken inn for domstolene, skal den avgjøres i ditt (kjøperens) verneting, det vil normalt si i nærheten av der du bor.